Om

Om Cloos Advice

Cloos Advice ApS blev stiftet i 2014 og drives af ejer og stifter Henrik Hylander.

 

Cloos Advice ApS beskæftiger sig med en bred vifte af tekniske rådgivningsopgaver inden for mekaniske og elektriske maskiner/installationer, f.eks. vindmøller, kraftværker, kraner samt andre lignende maskiner.

 

Vores kundegrupper er forsikringsselskaber, vindmølle-ejere, energiselskaber og lignende. Vi har et bredt netværk af samarbejdspartnere med specialistviden inden for laboratorieundersøgelser af jern/metaller, overfladebehandling, løft med kraner og havarier på kraner. Vi samarbejder desuden ofte med andre specialister i vindkraft.

 

Ved spidsbelastning anvender vi særligt udvalgte samarbejdspartnere til takseringer, hvilket gør, at vi favner bredt og altid kan reagere hurtigt på vores kunders henvendelser.

 

Forureningsskade

I forbindelse med forureningsskader inddrager vi altid eksterne biologer i de respektive sagsbehandlingsfaser.

Cloos Advice

Vores erfaringsgrundlag og kvalitetssikring

 

Vi har arbejdet inden for vindkraft/energi siden 1989 og har siden 2006 arbejdet med taksering og opgørelse af forsikringsskader. Især i forbindelse med vindmølleskader, transportskader og store havarier på kraner har vi opereret i mange lande i det meste af Europa, USA og Asien.

 

Gennem årene har vi lavet eller deltaget i talrige årsagsafklarende havari-undersøgelser i forbindelse med havarier på store maskiner/vindmøller og kranuheld.

 

Vi har stort fokus på at levere materiale af høj kvalitet, og vi vil derfor hellere bruge den nødvendige tid på, at en opgave bliver korrekt gennemgået og behandlet frem for hurtigt at lave en overfladisk gennemgang, som ofte bliver fejlbehæftet til ugunst for alle parter. Det er helt klart vores erfaring, at det betaler sig at bruge den nødvendige tid på opgaverne og gøre brug af ressourcer med specialistviden for at få opgavernes kompleksitet analyseret korrekt.

 

Gennem tiden har vi fundet rigtig mange og alvorlige fejl i faktureringsmaterialet ved forsikringsskader, hvilket er til ugunst både for forsikringsselskaberne og de skadelidte. Disse fejlposteringer overstiger ofte den ekstraudgift, der opstår, hvis vi bruger et par timer ekstra på at opnå en korrekt gennemgang og rapportering eller inddrager eksterne eksperter, hvis vi skønner, at det er nødvendigt.

 

Vi aftaler og justerer naturligvis sagsbehandlingen individuelt efter aftale med vores kunder.

Cloos-Advice ApS | Sanderumvej 16 B | 5250 Odense SV | Denmark | mail: hhy@cloos-advice.dk

+45 53 85 17 46