Forsikringsselskaber

Forsikringsselskaber

Cloos Advice har stor erfaring i håndtering af skader og årsagsafklarende undersøgelser bl.a. på:

 

  • Vindmøller
  • Væltede kraner
  • Lastbiler og skibstransporter, Marine Cargo/STP skader
  • Kraftværker
  • Forureningsskader

 

Eksempel på arbejdsgang ved håndtering af en forsikringsskade:

 

  • Skaden opstår og anmeldes til forsikringsselskabet
  • Første kontakt fra forsikringsselskabet til Cloos Advice
  • Cloos Advice første kontakt til skadelidte og reparatør
  • Aftale om evt. besigtigelse
  • Besigtigelse af skade
  • Reparations-/referencetilbud hjemtages
  • Foreløbig rapportering og fastsættelse af reserve
  • Start af reparation
  • Opfølgning/projektstyring på reparationsforløb
  • Indsamling og gennemgang af faktura og beregning af driftstab (skadeopgørelse)
  • Afsluttende rapportering og anvisning af skadesbeløb

 

 

Teknisk rådgivning

Vi leverer ekspertise og kvalitet

 

For vores kundegruppe af forsikringsselskaber yder vi eksempelvis teknisk assistance ved skader på vindmøller, kraftværker, kraner og lignende maskiner.

 

Med vores assistance til forsikringsselskaber har vi mange års erfaring i at håndtere hele skadesbehandlingen, så forsikringsselskabet modtager en komplet pakke af ydelser, fra første kundekontakt, første reparatørkontakt, taksering af skaden, enten ved inspektion eller som skrivebordsvurdering, projektstyring af en renovering/reparation, herunder hjemtagelse af referencepriser/-tilbud samt udarbejdelse af en endelig rapport samt en eventuel erstatningsopgørelse til forsikringsselskabet, som udarbejdes i henhold til gældende policer og betingelser.

 

Vores ydelse til forsikringsselskaber kan også bestå af den tekniske gennemgang af en skade, med eller uden besigtigelse, samt grundig rapportering til selskabet, hvorefter selskabets interne skadesmedarbejder forestår den resterende del af sagsbehandlingen.

 

Cloos-Advice ApS | Sanderumvej 16 B | 5250 Odense SV | Denmark | mail: hhy@cloos-advice.dk

+45 53 85 17 46