Marine- og cargoskader

Marine-/cargoskader

Cloos Advice har stor erfaring i håndtering af transport-Marine cargo-STP skader:

 

  • Skadebehandling fra skrivebord (uden besigtigelse)
  • Komplet skadebehandling med besigtigelse, herunder ansvarligholdelse samt invitation af eventuel modpart til at deltage i besigtigelse, indsamling af nødvendig dokumentation, rapportering mm.
  • Regres kan tilbydes via samarbejdspartner

(recovery ekspert)

  • Inspektion/gennemgang/risikovurdering, f.eks. ved godsopbevaring på havne, indpakninger af gods, transport/kørsel på uegnet underlag mm.

 

Eksempel på arbejdsgang ved skadebehandling:

 

  • Skaden anmeldes til forsikringsselskabet
  • Første kontakt fra forsikringsselskabet til Cloos Advice
  • Cloos Advice første kontakt til skadelidte og eventuel ansvarlig modpart
  • Ekstern regres ekspert eller forsikringsselskabets egne eksperter involveres
  • Aftale om evt. besigtigelse, evt. indbydes modpart til deltagelse
  • Besigtigelse af skade. Skadeomfang og evt. reparationsmulighed vurderes.
  • Reparations-/referencetilbud hjemtages
  • Foreløbig rapportering og fastsættelse af reserve
  • Eventuel start af reparation/udbedring af skaden
  • Opfølgning/projektstyring på reparationsforløb
  • Indsamling og gennemgang af faktura mm.
  • Afsluttende rapportering og anvisning af skadesbeløb

 

 

Teknisk rådgivning

Vi leverer ekspertise og kvalitet

 

For vores kundegruppe med marine-/cargoskader yder vi eksempelvis teknisk assistance ved skader på vindmøller, kraftværker, kraner og lignende maskiner.

 

Med vores assistance til forsikringsselskaber har vi mange års erfaring i at håndtere hele skadesbehandlingen, så forsikringsselskabet modtager en komplet pakke af ydelser, fra første kundekontakt, første reparatørkontakt, taksering af skaden, enten ved inspektion eller som skrivebordsvurdering, projektstyring af en renovering/reparation, herunder hjemtagelse af referencepriser/-tilbud samt udarbejdelse af en endelig rapport samt en eventuel erstatningsopgørelse til forsikringsselskabet, som udarbejdes i henhold til gældende policer og betingelser.

 

Vores ydelse til forsikringsselskaber kan også bestå af den tekniske gennemgang af en skade, med eller uden besigtigelse, samt grundig rapportering til selskabet, hvorefter selskabets interne skadesmedarbejder forestår den resterende del af sagsbehandlingen.

 

Cloos-Advice ApS | Sanderumvej 16 B | 5250 Odense SV | Denmark | mail: hhy@cloos-advice.dk

+45 53 85 17 46